Riešenie konfliktov koučovaním je dobrovoľný proces, ktorý pomáha klientovi efektívne a emocionálne sa vyrovnať s konkrétnym konfliktom a riešiť ho konštruktívnym spôsobom. Kouč napomáha klientovi komplexnejšie porozumieť samotnému konfliktu, vrátane
zohľadnenia perspektív zúčastnených strán a faktorov, ktoré môžu konflikt ovplyvniť. Klient takto identifikuje svoje ciele, ktoré chce pri riešení konfliktu dosiahnuť.
Konflikt koučing môže byť obzvlášť užitočný, ak iné spôsoby riešenia konfliktu nie sú k dispozícii. Napríklad strany zapojené do konfliktu nesúhlasia s účasťou na mediácii, alebo iných foriem alternatívneho riešenia sporov.
Proces koučovania:
1. fáza: Objasnenie konfliktu
Klient vyrozpráva konflikt zo svojho pohľadu. Kouč napomáha klientovi získať ucelený pohľad na konflikt zo strany klienta.
2. fáza: Skúmanie konfliktu z rôznych perspektív
Klient je vedený koučom k skúmaniu troch perspektív, ktoré môžu mať významný vplyv na konflikt pre všetky zainteresované strany,
a to na úrovni identity, emócie a moci. Cieľom je hlbšie pochopenie konfliktu a jeho dynamiky.
3. fáza: Vytvorenie najlepšieho riešenia
V tejto fáze klient identifikuje víziu najlepšieho riešenia, ktoré by mohlo byť premietnuté do praxe.
4. fáza: Povolenie najlepšieho riešenia
Kouč pomáha klientovi rozvíjať zručnosti potrebné na realizáciu svojich cieľov pri riešení konfliktu vrátane komunikačných
a vyjednávacích zručností, čo klientovi umožní nebáť sa dať si povolenie uviesť výsledné riešenie konfliktu do života.