Facilitácia 

V mnohých organizáciách v celom podnikateľskom spektre ľudia objavujú výhody využitia neutrálnej tretej strany pri vedení 

a zlepšovaní stretnutí. Vo svete podnikania už dnes hrá dôležitú úlohu facilitátor.


Čo robí facilitátor?  

  • riadi a usmerňuje stretnutie
  • poskytuje účastníkom relevantnú štruktúru a nástroje plynulej a úspešnej komunikácie
  • zabezpečuje, aby bol každý vypočutý
  • pomáha účastníkom identifikovať ich ciele
  • pomáha účastníkom rozvíjať ich akčné plány
  • pomáha ostatným prevziať zodpovednosť za svoje rozhodnutia


Čo nerobí facilitátor? 

  • Nezúčastňuje  sa diskusie
  • Neovplyvňuje výsledok
  • Neponúka svoj vlastný názor
  • Nerobí rozhodnutia
  • Nepreberá kontrolu nad obsahom jednania


Ako a kde môžete využiť facilitátora? 

  • Pri strategickom plánovaní
  • Pri objasňovaní cieľov a vytvorení podrobných ukazovateľov výsledkov
  • Pri rozvoji a budovaní tímu
  • Pri hodnoteniach programov
  • Pri brainstormingu 
  • Pri komunikačných a manažérskych stretnutiach
  • Pri stretnutiach na rokovaní o úlohách tímu 
  • Pri riešení problémov 
  • Pri riešení konfliktov 
  • Pri stretnutiach na zdieľanie spätnej väzby a zlepšenie výkonnosti
  • Pri stretnutiach zameraných na zber vstupov pre nový program alebo produkt
  • Pri rokovaniach obec vz. občania
  • A iné


Aká je úloha facilitátora? 

  • Je zodpovedný za riadenie procesu rokovania, nie za jeho obsah
  • Pomáha členom skupiny definovať ich celkový cieľ, ako aj špecifické ciele
  • Zdôrazňuje dôležitosť efektívnej komunikácie
  • Môže poučiť účastníkov  o tom, ako hodnotiť potreby  a vytvárať plány na ich splnenie
  • Využívať vedomosti o procesoch a zručnostiach potrebných na pomoc
  • Zabezpečuje, aby účastníci boli časovo efektívni a prijímali vysoko kvalitné rozhodnutia
  • Skupine môže poskytnúť spätnú väzbu, aby mohli merať svoj pokrok a v prípade potreby vykonať úpravy
  • Vytvára pozitívne prostredie, kde môžu zúčastnené strany spolupracovať a produktívne dosahovať spoločné ciele
  • Napomáha zvládaniu konfliktov zavedením prístupu založeného na spolupráci
  • Ponúka podporu a poradenstvo účastníkom pri riadení procesu
  • Pomôže účastníkom zhodnotiť zručnosti, ktoré už majú a môže poradiť, ako získavať nové.


O možnostiach využitia facilitácie pri Vašich činnostiach, rokovaniach, pracovných ale aj súkromných stretnutiach sa informujte telefonicky alebo písomne. 

Ako vyškolená facilitátorka Vás rada budem informovať o priebehu, časovom rámci a cenovej ponuke.